homesick

Okej, ska inte borja klaga pa detta inlagg. Jag har varldens basta familj och slakt. Har mitt egna stora rum med utsikt,har jacuzzi,pool,bastu,stort hus,kusiner och  en moster  som bryr sig om mig verkligen!! Plugget gar hur bra som helst. Far riktigt bra betyg  och jag pluggar nagot som jag verkligen gillar, och jag antar att det ar det som driver mig i detta land.
Men jag langtar sa otroligt mycket hem. Jag vet hur mina tankar var innan jag skulle komma hit. Jag tankte pa varmen,folket,stranderna,festerna,de billiga priserna .. and the list goes on.
De forsta 5 manaderna trivdes jag och jag verkligen njot forutom att jag saknade sonder min familj efter ca 4 manader. Men sant maste man anda deala med iaf. Men nu borjar jag sakna sverige, mitt hemland, svenska folket, svenska maten, svenska kulturen, mina vanner,min familj,VASTERAS!

Det ar inte att det inte ar kul har och jag har allt jag behover men jag vet nu iaf att det ar inte har jag vill bo. Manniskorna har lever for att arbeta. For att leva som vi gor i hemma i sverige sa maste man antingen vara rik och lyckligt lottad eller bokstavlig talat slita sonder sig. Jag har klasskamrater som tycker att 30 kr for ett nagellack ar dyrt. Vissa som sjalva maste jobba mandag - sondag for att klara av att sjalva betala sin egna utbildning som ligger pa 1.500 :- i manaden. Alltsa varfor ska jag klaga , jag har det sa latt. Men livet har ar tufft som satan for de som har detta som sin vardag. Alltsa jag vet fan inte... det ar ett sjukt vacker land, men jag ar sa homesick. Vet inte riktigt, det ar alltid sa kul att vara hemma i sverige och saga fan jag vill ba dra fran trakiga kalla sverige och aka o bo i nat varmt land, det ar kul de forsta manaderna och semestra men sen langtar man bara heem! iaf jag. Det som kanns riktigt najs har dock ar att nar man gar ut och festar sa ar manniskorna sa oppna och roliga. Det ar liksom lite mer flavour i det hela. Farska frukter och gronsaker som gor att maten ar riktigt god! Och namnde jag festerna? ;) Men jag aker hem och besoker min kara hemstad snart.. och kanner att det ar verkligen nagot jag behover just nu. Macki gifter sig och forhoppningsvis blir det dop ocksa :)




Bilder som gor mig sa glad att se!



Min 20-ars dag med mina vanner. Hade svin kul! Syns nog. Ar inge vidare snygg pa bilden men alskar den anda for den verkligen capture the moment :)




Utkladnadsshowen med gamla ES06A :)




Fest hos mig med vanner :)




Nyar 2008 haha :) Vi med vara knytisar. miss that




old classmates :)




en av de basta gavor jag fatt av den basta bruden :)




premiaren av new moon :)




smultronvinet!!!!!!! haha

Kommentarer
Postat av: Rojjan

Förstår totally. Det är ju sant när dem säger: borta bra men hemma bäst hehe.. Men tänk såhär, u ain't stayin' there forever! Så det är ba tänka positivt och skiiitkulk att höra om allt som går bra och hur du har det :) Det va rju därför du åkte! :D Snart är du hemma så får du njuta skitmkt så du har så du klarar dig när du åker tillbaks ;) Miss you hunbun, men det är inte långt kvar!! :D Haha, älska bilderna, vilka minnen! Jag är glad att ja var med på varje moment där tihi, och mer ska de bli ;) puss älskar dig!

2010-06-25 @ 05:32:38
URL: http://rojinkolanc.wordpress.com
Postat av: Jennifer

Gumman! Jag kunde inte låta bli att skratta nær du skrev smultronvinet! fyfan vad vi drack det. Jag e så ledsen att jag inte hann træffa dig nær du var i Sverige. Før nær fan ska ja træffa dig igen liksom ?! ooh miamor Love you so much..och lycka till med allt i Chile..God Bless u!

2010-09-07 @ 23:40:57
URL: http://jennifaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0